آشنایی با تکنیک های مهم در بهینه سازی SEO

آشنایی با تکنیک های مهم در بهینه سازی SEO

آشنایی با تکنیک های مهم در بهینه سازی(SEO)


1. استفاه از آدرس های قابل خواندن و معنی دار

اگر کاربران نتوانند URL را بخوانند یا درک کنند ،موتور های جستجو نیز ممکن است دچار اشتباه شوند. به یاد داشته باشید موتورهای جستجو از کاربران پیروی می کنند. استفاده از 2-4 کلمه در هر URL باعث به یاد ماندنی تر شدن در ذهن کاربر و سهولت در تایپ خواهد شد.
آشنایی با تکنیک های مهم در بهینه سازی SEO
2.استفاده از کلمات کلیدی مناسب در تصاویر


تصاویر در بهینه سازی وب سایت مهم می باشند. گوگل در طراحی وب سایت خود بخشی از نتایج جستجو را به تصاویر اختصاص داده است . وقتی کاربران به دنبال تصویری خاص می باشند ، کلید واژه ها را جستجو می کنند. به همین دلیل باید از کلمات کلیدی مناسبی در تصاویر و عناوین متن ها استفاده کنید.

3. سیگنال های اجتماعی

سیگنال های اجتماعی بسیار مهم می باشند. البته گوگل، سیگنال های اجتماعی را در لیست عوامل موثر بر رتبه بندی خود قرار نداده است اما به صورت تجربی تاثیر مثبت سیگنال های اجتماعی در رتبه بندی موتور های جستجو مشاهده می شود.
آشنایی با تکنیک های مهم در بهینه سازی SEO
4. ایجاد و انتشار مداوم محتوای منحصر به فرد

در طراحی و ساخت سایت ، محتوای منحصر به فرد نیز تاثیری مثبت و مهم در بهبود رتبه سایت در گوگل دارد. این مورد از آنچه که شما می پندارید مهم تر است. بنابراین به طور روزانه مطلبی جدید در وب سایت خود قرار دهید.

5. حذف کردن، عوامل موثر در کاهش سرعت سایت

سرعت صفحه، عاملی مهم در سئو وب سایت است. صفحه کند کاربر را از خرید محصول آن سایت دلسرد می سازد. در ذهن خریداران بالقوه یک سایت کند ، سایتی ضعیف در زمینه طراحی سایت و غیر قابل اطمینان است. بنابراین سرعت صفحه برای کاربران و گوگل بسیار حیاتی است.
آشنایی با تکنیک های مهم در بهینه سازی SEO
6. آنالیز وب

پس از تعریف اهداف خود در سئو سایت شما نیاز به نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل سایت خود دارید. از گوگل آنالیز و کنسول جستجوی گوگل می توانید در این زمینه کمک بگیرید.

7. لینک دهی به وب سایت های مرتبط

نکته ای مهم و حیاتی در رشد وب سایت لینک دادن به وبلاگهای دیگر می باشد. لینک دادن باعث تبدیل وب سایت شما به منبعی با ارزش می شود. به طور مثال اگر به دنبال به دست آوردن لینک های ورودی از وبلاگ های معتبر هستید یکی از ساده ترین راه ها نشان دادن تمایل پیوند به وبلاگ هایی با محتوای مشابه می باشد.
آشنایی با تکنیک های مهم در بهینه سازی SEO
8. تشویق دیگر سایت های قابل اعتماد برای دادن لینک به شما

هنوز هم لینک های ورودی تا حد زیادی نقشی مهم در رتبه بندی موتورهای جستجو دارند. وقتی در خط تقدم صنعت خود قرار دارید، ایجاد محتوای مفید و ارتباط با وبلاگ های معتبر منجر به افزایش مخاطبانی خواهد شد که به طور طبیعی به شما لینک دهند.

9. ارسال توصیف متا منحصر به فرد و مرتبط برای هر صفحه

یکی دیگر از نکات مهم که اکثر مردم از آن غافل می شوند توضیحات meta است. توضیح meta اولین چیزی است که موتور جستجو گوگل از وب سایت شما مشاهده می کنند. به طور کلی گوگل علاقه ای به مطالب تکراری ندارد و سایت هایی با این شرایط را جریمه می نماید. در همین راستا ، توضیحات meta تکراری نیز شما را به دردسر خواهد انداخت .

معرفی سه سرویس تبلیغات گوگل

معرفی سه سرویس تبلیغات گوگل

معرفی سه سرویس تبلیغات گوگل
سرویس های تبلیغاتی گوگل، دیگر با سرویس هایی نظیر DoubleClick و Adwords خداحافظی میکند. گوگل برندسازی خود را با پلتفرم های تبلیغات و بازاریابی اینترنتی نظیر گوگل ادز (Google Ads)، پلتفرم بازاریابی (Marketing Platform) و اد منیجر (Ad Manager) ساده تر می کند.

از زمان راه اندازی ادوردز (Adwords) هجده سال می گذرد و زمان تغییر برای گوگل فرا رسیده است. در این دو دهه خیلی چیزها عوض شده اند. تلفن های همراه زندگی مردم را زیر و رو کرده، هر یک از ما به کمک رسانه های اجتماعی به یک انتشار دهنده محتوا تبدیل شده ایم و تقاضا برای محتوای ویدیوئی بسیار زیاد است. این تغییرات باعث می شود صاحبان کسب و کار در استراتژی دیجیتالی خود بازنگری کنند و به همین دلیل است که گوگل تصمیم به بازسازی برند پلتفرم های سفارش تبلیغات، بازاریابی و نمایش تبلیغات خود گرفته است.

هدف این کار آن است که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ساده تر شده و در عین حال همکاری و یکپارچه سازی نیز تا حد امکان تسهیل گردد.

از این به بعد نام گوگل ادوردز به گوگل ادز تبدیل می شود و سرویس دابل کلیک گوگل برای سفارش دهندگان تبلیغات (DoubleClick advertiser products) بخشی از پلتفرم بازاریابی گوگل خواهد بود، در حالی که دابل کلیک برای نمایش دهندگان تبلیغات (DoubleClick for Publishers) و دابل کلیک تبادل آگهی (DoubleClick Ad Exchange) زیر مجموعه Ad Manager گوگل محسوب می شوند. در ادامه به معرفی سرویس های گوگل می پردازیم:

تبلیغات گوگل ادز

استراتژی بازاریابی گوگل,بازاریابی گوگل,تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

گوگل ادز (Google Ads) یکی از سرویس های مهم گوگل، حاصل تلاش گوگل برای بازسازی برند و ادغام همه امکانات تبلیغاتی اش در یک پلتفرم واحد است. ادوردز به زودی بازنشسته می شود تا کسب و کارها از کلمات فراتر بروند و ثابت شود که تبلیغات از روش های سنتی عبور کرده است.

هدف سرویس تبلیغات گوگل Google Ads این است که امکانات و قابلیت های تبلیغاتی را ساده تر کرده و بیشتر بر رابط کاربری و بهترین راه های ارائه فرصت های جدید تبلیغات برای کسب و کارها متمرکز شود.

گوگل ادز یک کمپین جدید هم خواهد داشت تا در راه اندازی تبلیغات آنلاین به کسب و کارها کمک کند. این بخش از گوگل ادز به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا پتانسیل تبلیغات آنلاین را بشناسند بدون این که با انبوهی از دستورالعمل های گوناگون سردرگم شوند.

ما منتظر جزئیات بیشتری درباره این تغییرات هستیم، ولی با توجه به چیزهایی که تا به حال خوانده ایم به نظر می رسد فرصتی عالی برای همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم شود تا از قدرت و توان تبلیغات آنلاین برای یافتن مشتریان جدید استفاده کنند.

حتی متخصصان حرفه ای ادوردز هم می توانند همان کارهای سابق خود را در این محیط جدید راحت تر انجام دهند.

Marketing Platform گوگل

سرویس ad manager google,سرویس دابل کلیک گوگل,سرویس های تبلیغاتی گوگل

پلتفرم بازاریابی گوگل (Google’s Marketing Platform)، سرویس دابل کلیک گوگل (DoubleClick) برای سفارش دهندگان تبلیغات را با بسته گوگل آنالیتیکس 360 تلفیق می کند. در این برند جدید تبلیغات و تحلیل داده ها (آنالیتیکس) با یکدیگر ترکیب شده اند تا بازاریابان بتوانند همه نتایج تبلیغات خود را در یک جا و در کنار هم داشته باشند.

به این ترتیب لازم نیست برای سنجش عملکرد و بازده تبلیغات خود، از پلتفرم های مختلفی استفاده کنید. به نظر می رسد گوگل قصد دارد از پیچیدگی تمام محصولاتش بکاهد.

هر چه فرآیند کار ساده تر باشد نتایج بهتری به دست می آید و جذابیت تبلیغات آنلاین برای کسب و کارهای کوچک تر هم افزایش خواهد یافت.

سرویس تبلیغات گوگل Marketing Platform، تمام قابلیت های DoubleClick Digital Marketing و Analytics 360 suite را با یکدیگر ترکیب خواهد کرد و بعلاوه با معرفی Display & Video 360 (که مجموعه ای از امکانات DoubleClick Bid Manager، مدیریت کمپین (Campaign Manager)، استودیو (Studio) و Audience Centre را در بر دارد)، مدیریت کمپین ها را ساده تر خواهد نمود. انتظار می رود که به این ترتیب همکاری بین تیم خلاق و تیم بازاریابی تقویت شود و همه چیز یک جا کنار هم قرار گیرد.

سرویس های مهم گوگل,معرفی سرویس های گوگل

علاوه بر این، حالا DoubleClick Search به Search Ads 360 تبدیل شده است که تمام امور مربوط به آنالیز و برنامه ریزی کمپین های جستجو را پوشش می دهد.

چیزی که واقعا کاربردی است این واقعیت است که اضافه کردن بیش از 100 مورد از محصولات و خدمات شرکت های ثالث در حوزه تبلیغات و سنجش و اندازه گیری عملکرد است که ثابت می کند گوگل تنها بر محصولات خودش متمرکز نیست.

قرار است معرفی و ارائه برندهای جدید تا اواخر ماه جاری شروع شود و اصلاً هم جای نگرانی نیست چون این تغییرات به تدریج اعمال خواهد شد تا کاربران فرصت هماهنگ شدن با آنها را داشته باشند.

سرویس Ad Manager گوگل

استراتژی بازاریابی گوگل,بازاریابی گوگل,تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

گوگل به دنبال یک راه حل جدید برای ترکیب کردن سرویس های نمایش تبلیغات و کسب درآمد خود در یک پلتفرم واحد بود. سرویس ad manager google در واقع ترکیبی از DoubleClick for Publishers و DoubleClick Ad Exchange است.

تقاضای فزاینده برای دسترسی به سرویس های برنامه ریزی شده (programmatic) در کنار نیاز روزافزون به مصرف محتوا، منجر به ارائه این پلتفرم جدید شد که به نمایش دهندگان تبلیغات، شرکت های تولید محتوای رسانه ای و شرکای تبلیغاتی کمک خواهد کرد تا هر چه بیشتر با آینده حوزه محتوا و فرصت های تجاری مربوط به آن آشنا شوند.

پلتفرم ترکیبی جدید، کسب درآمد از محتوا و همچنین بررسی موفقیت و اثرگذاری آن در انواع سیستم های مختلف (اعم از تلفن همراه، دسکتاپ و …) را برای نمایش دهندگان محتوا آسان تر خواهد نمود. این پلتفرم نقطه تکامل تبلیغات و کسب درآمد است و می تواند هم کار سفارش دهندگان و هم کار نمایش دهندگان تبلیغات را تسهیل کند.

یکی از نتایج جالبی که می توانیم از این تغییر و تحولات بگیریم آن است که راه های کسب درآمد رسماً در حال متنوع شدن است و این ماییم که باید همگام با این روند پیش برویم. گوگل قصد دارد به ما کمک کند تا راحت تر محتوای خود را در کانال های مختلف، انواع سیستم ها، AMP ها (Accelerated Mobile Places)، بازی ها، اپلیکیشن های موبایل و تلویزیون های هوشمند متصل به وب عرضه کنیم. اینها گامی دیگر به سوی آینده تبلیغات برنامه ریزی شده (programmatic) است و حالا وقت آن رسیده که کار را تا حد امکان آسان و کارآمد کنیم.

گام بعدی چیست؟

استراتژی بازاریابی گوگل,بازاریابی گوگل,تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

با وجود تمام این تحولات، نباید در مورد برنامه های دیجیتال خود نگران باشید چون استراتژی بازاریابی گوگل این است که تا جایی که ممکن است این تغییرات را به صورت تدریجی به اجرا درآورد ولی پلتفرم های قبلی هم فعلاً از دور خارج نمی شوند.

گوگل همچنین قصد دارد در آینده ای نزدیک اطلاعات بیشتری درباره پلتفرم های جدید و امکانات و قابلیت هایشان و نیز بهترین راه های استفاده از آنها در اختیار کاربران قرار دهد.

اگرچه به نظر می رسد این تغییرات عمدتاً بر برندسازی گوگل تمرکز دارد، ولی عاملی که آنها را جذاب تر می کند سادگی و نگاه شان به آینده است. یک تجربه کاربری (UX) رضایت بخش می تواند عملاً فرصت های جدیدی را در اختیار برندهای کوچک و بزرگ مختلف قرار دهد.

گوگل ضرورت نگاه به آینده و توجه به تمام تحولاتی که ظرف یک دهه گذشته در حوزه تبلیغات اینترنتی رخ داده اند را باور دارد.

از این به بعد بنگاه های بیشتری قادر خواهند بود با کسب درآمد از محتوا و ارزیابی کمپین های تبلیغاتی، از رابط های کاربری ساده جدید سود ببرند.

کسب و کارهای کوچک نیز مشکلات کمتری در مدیریت تبلیغات و سنجش راندمان کمپین خود خواهند داشت و از طرف دیگر هم تمرکز بر یکپارچه سازی می تواند به بهره برداری حداکثری از ظرفیت هر یک از طرفین منجر شود.

ما هنوز منتظریم تا جزئیات بیشتری در مورد این تغییرات به دست آوریم، ولی با توجه به اطلاعات موجود می توان گفت که این تحولات ممکن است آغاز دوران سادگی و در عین حال بهبود کارایی باشد.
منبع:نیوسو

سه ابزار تست سرعت سایت

سه ابزار تست سرعت سایت

سه ابزار تست سرعت سایت
تست سرعت بارگذاری سایت، جهت بهبود سئو سایت شما ضروری می باشد. در این مقاله توضیح میدهیم چطور از 3 ابزار رایگان استفاده کنیم تا سرعت صفحه را ارزیابی کرده و سایت خود را به یک ماشین قوی و سریع تبدیل کنیم.

سرعت بارگذاری وب سایت مهم است چرا که سایت های سریعتر، از بهینه سازی سایت (SEO) بهتری برخوردارند و می توانند بازدید و تبدیل بیشتری داشته باشند. هرچه افراد بیشتری سایت شما را بازدید کنند، فروش، ثبت نام یا ترافیک بیشتری خواهید داشت. این یک مسابقه برنده برنده است.

البته، وقتی یک نکته مثبت وجود دارد حتما یک نکته منفی هم هست. هیچ کس نمی خواهد سایت کندی داشته باشد چرا که سایت های کند، بدون فروش، ثبت نام و ترافیک هستند. این بازی قطعا برنده برنده نیست.

وقتی زمان بارگذاری سایت شما بیشتر از 3 ثانیه باشد، بسیاری از بازدیدکننده ها آن را قبل از بارگذاری ترک می کنند، کاربران بیشتری به صفحه نتایج برمی گردند (Bounce) و قطعا به این ترتیب نرخ تبدیل شما افت می کند که این اصلا خوب نیست.

خوشبختانه، ارزیابی سرعت صفحه بسیار ساده بوده و در اکثر مواقع با استفاده از ابزارهای کاربردی و رایگان قابل انجام است. هرچند، هیچ ابزاری واقعا نمی تواند یک تحلیل کامل انجام دهد.

برای حل این مسئله، من راهنمایی از ابزارهای رایگان سنجش سرعت سایت و نحوه استفاده از آنها تهیه کرده ام. وقتی شما از این سه ابزار با هم استفاده می کنید، می توانید درک بهتری از عملکرد سایت در دنیای واقعی و فرصت های بهینه سازی داشته باشید.

درک سرعت بارگذاری

پیش از آنکه به این سه ابزار بپردازیم، باید تمامی فاکتورهای اولیه ای که بر روی سرعت بارگذاری صفحه، جهت افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب تاثیرگذار هستند را بفهمیم.

مشکلات هاست: اگر هاست کند یا غبرقابل اعتمادی دارید، کارهای دیگری که انجام می دهید اهمیتی نخواهد داشت. سایت شما اغلب اوقات کند و غیرقابل اعتماد خواهد بود.
مشکلات فنی: روش هایی برای ساخت وب سایت های کند و سریع وجود دارد. ساختن یک سایت سبک و بعد بهینه کردن عملکرد آن برای افزایش سرعت سایت ضروری است.
اندازه: فرقی نمی کند چطور سایت خود را ساخته اید. بالاخره باید در شبکه انتقال داده شده و به کاربر برسد. بنابراین، هرچه سایت بزرگتر باشد، داده های بیشتری باید منتقل شوند. شما باید صفحاتی بسازید که بیش از 3 مگابایت حجم نداشته باشند و حتی کوچکتر از این میزان باشند.
شبکه کاربر آخر: این مسئله کمی خارج از کنترل شماست و جایی است که باید آخرین کاربر خود را هم در نظر بگیرید. اگر افراد عمدتا از طریق تلفن های همراه خود به سایت شما دسترسی دارند و از mobile data استفاده می کنند، باید روی اتصال 3G حساب کنید. یعنی باید همه چیز آنقدر سبک باشد که تحت هر شرایطی سریع بارگذاری شود.

تمامی این مشکلات را ترکیب کنید. به این ترتیب می توانید مشکل واقعی را درک کنید. سایت سنگینی که بر روی یک هاست کند ساخته شده است و مشکلات فنی زیادی دارد و برای بازدید از آن باید حتما از شبکه بالاتر از 3G کنید، قطعا برای کسب و کار شما اصلا مفید نیست.

3 ابزار تست سرعت سایت

سه ابزاری که در ادامه معرفی می شوند، می توانند سرعت صفحه شما را ارزیابی کرده و بخش هایی که مستعد ارتقاء هستند را تشخیص دهند. البته این 3 ابزار، تنها ابزارهای موجود برای این کار نیستند اما زمانی که از آنها در کنار هم استفاده کنید، روشی جامع و آسان برای ارزیابی سرعت سایت خود داشته باشید.

اهداف ما از این کار عبارت است از:

اندازه فیزیکی فایل: این اندازه باید تا جای ممکن کوچک بوده و به طور ایده آل کمتر از 3MB باشد.
زمان بارگذاری: این زمان باید تا جای ممکن کم باشد و به صورت ایده آل کمتر از 3 ثانیه.
بارگذاری موبایل: بارگذاری موبایل باید در سریعترین حالت ممکن باشد و به صورت ایده آل در اتصالات 3G زیر 5 ثانیه.

Google PageSpeed Insights

این ابزار برای بهینه سازی فنی مناسب است. این ابزار به صورت مستقیم، با تحلیل محتوای صفحه وب می تواند اطلاعات تحلیلی در اختیار شما قرار دهد.

این ابزار تمامی فرصت های بهینه سازی فعلی را به شما نشان داده و به فاکتورهای بهینه سازی موجود و قابل استفاده اشاره می کند. گوگل می گوید:

PageSpeed Insights به شما نشان می دهد که یک صفحه تا چه میزان در جهت عملکرد بهتر تلاش می کند و از 0 تا 100 به سایت ها نمره می دهد. این ابزار از دو جهت، قابلیت بهبود عملکرد وبسایت را بررسی می کند:

زمان بارگذاری محتوای بالایی: مدت زمان سپری شده از وقتی که کاربر درخواست بازدید صفحه جدیدی را می دهد تا لحظه ای که محتوای بالای صفحه توسط مرورگر بارگذاری می شود.
زمان بارگذاری کل صفحه: مدت زمان سپری شده از لحظه ای که کاربر درخواست بازدید صفحه جدیدی را می دهد تا لحظه ای که صفحه به طور کامل توسط مرورگر باز می شود.

ابزار تست سرعت سایت,افزایش سرعت بارگذاری سایت,بالا بردن سرعت لود سایت

عمل کردن توصیه های ابزار شما را مطمئن می کند که وب سایت تان از لحاظ فنی بهینه شده است و می تواند صفحه را با بیشترین سرعت ممکن بارگذاری کند.

تست سرعت بارگذاری سایت,تست سرعت سایت,تست سرعت لود سایت

با این ابزار، می توانید فرصت های موجود جهت سئو فنی سایت خود را پیدا کنید و سرعت بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید.
منبع:نیوسو

طراحی سایت و وردپرس ارزان

طراحی سایت و وردپرس ارزان

طراحی سایت و وردپرس ارزان
وردپرس از آنجایی که سیستم مدیریت محتوای رایگانی است می تواند بعنوان هسته اصلی در طراحی یک سایت ارزان مورد استفاده قرار گیرد. چنانچه شما می خواهید هزینه کمی را برای ساخت و راه اندازی وب سایت تان در نظر بگیرید و بودجه کافی برای اینکار ندارید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از سایت سازهای رایگان، نظیر وردپرس و جوملا است.
وردپرس چیست؟

ورد پرس یک سیستم مدیریت محتوای اوپن سورس یا متن باز است که توسط برنامه نویسان بسیاری نوشته شده است و تحت لیسانس GPL برای دانلود، ارائه داده شده است. وردپرس بر پایه زبان برنامه نویسی PHP طراحی و برنامه نویسی شده است و نصبی بسیار ساده و راحت دارد. شما با یادگیری و آموزش محیط کار این نرم افزار، به خوبی قادر خواهید بود تا وب سایت خود را مدیریت و به روز رسانی نمایید.

قالب های بسیاری نیز برای وردپرس ساخته و طراحی شده است که برخی از آنها رایگان، و برخی دیگر نیز پولی هستند. اگر شما می خواهید از این سیستم مدیریت محتوا برای ساخت وب سایت تان استفاده نمایید، تنها کافی است علاوه بر دانلود و نصب این سیستم مدیریت محتوا، یک قالب نیز برای گرافیک وب سایت تان انتخاب نمایید. سایت های بسیاری در اینترنت وجود دارند تا به شما کمک خواهند کرد تا قالب مناسبی را برای سیستم وردپرس سایت تان انتخاب و استفاده نماید. تنها کافی است کمی در اینترنت جستجو کرده تا به انبوهی از این سایت ها، دسترسی داشته باشید.
چرا ساخت سایت با وردپرس رایگان نیست؟

سئوالی که ممکن است در ذهن شما باشد این است که اگر وردپرس رایگان است و قالب های سایت نیز رایگان هستند چرا هزینه ای بابت طراحی سایت با وردپرس گرفته می شود و اصولا چرا طراحی سایت با وردپرس رایگان نیست؟

در جواب به این سئوال، به من مثالی را خواهم زد که موضوع را کاملا برای شما روشن می کنید. فرض کنید شما یک هنرمند هستید و فردی به شما رجوع می کند و به شما ابزار آلات طراحی برای یک پوستر هنری را به رایگان می دهد و از شما درخواست می کند تا به رایگان برای او یک پوستر هنری را ترسیم نمایید. آیا شما این کار را خواهید پذیرفت؟

قطعا نه. چرا که مصالح و ابزارآلات رایگان، ملاک قیمت یک کار نمی باشد. دانشی که فرد کسب کرده است تا به سرعت و با ذوق فراوان، برای شما کالا را بسازد، فقط با قیمت جنس به کار رفته در کالا سنجیده نمی شود.

نمی توان به یک شرکت تولید کننده موبایل نظیر سامسونگ رفت و از آن ها درخواست کرد که من هرچه قطعات و لوازم برای ساخت یک گوشی نیاز داشته باشید، به شما خواهم داد، و فقط برای من یک گوشی به رایگان بسازید. آن ها نخواهند پذیرفت و تنها به سادگی شما ممکن است لبخندی بزنند و محترمانه این پیشنهاد شما را رد کنند.
منبع:نویاسیتم

3 روش آموزش طراحی  وبسایت

3 روش آموزش طراحی وبسایت

3 روش آموزش طراحی وبسایت

طراحی سایت را از روش های مختلفی می توانید آموزش ببینید. بسته به روحیه شما و سطح دانش شما در زمینه وب راه مناسب برای یادگیری شما متفاوت است. قبل از هر چیز به شما یادآور می شوم که طراحی وب فیلدهای مختلفی دارد که قبل از هر کار بهتر است فیلد مناسب خود را انتخاب نمایید. طراحی وب شامل فیلدهای کاری طراح گرافیک سایت، طراح انیمیشن های سایت، طراح صفحه html ، برنامه نویس وب و متخصص سئو می باشد. ابتدا در مورد کار مورد نظر تحقیق نموده سپس فیلد کاری مناسب به خود را انتخاب نمایید. بسته به انتخاب شما دوره های مختلفی را می بایست بگذرانید. هر یک از فیلدهای کاری طراحی وب را که انتخاب کرده باشید می توانید از منابع زیر جهت یادگیری طراحی استفاده نمایید.
3 روش آموزش طراحی وبسایت
آموزش طراحی سایت از طریق سایت های آموزش طراحی وب سایت
از نظر بنده که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی وب مشغول فعالیت هستم بهترین روش همین روش می باشد زیرا مطالب سایت ها معمولا بروز می باشند و در سایت ها می توانید آخرین تکنولوژی ها را در زمینه وب بیابید و همچنین دسترسی آن ساده و رایگان است. برای این کار باید سایت های آموزشی طراحی وب سایت را بیابید که لازم نیست این کار را انجام دهید زیرا بنده در پایین سایت های معتبر آموزش طراحی سایت به زبان فارسی را برای شما لیست نموده ام. البته پیشنهاد می کنم از سایت های انگلیسی آموزش طراحی سایت استفاده نمایید زیرا آن سایت ها معمولا بروزتر از سایت های فارسی هستند و مطالب مفید تر و کامل تری را در آنها یافت خواهید نمود.

لیست سایت های رایگان آموزش طراحی سایت

3 روش آموزش طراحی وبسایت

آموزش طراحی وب سایت از پایه - قسمت اول
آموزش طراحي سايت
آموزش طراحی سایت | webtarget
آموزش طراحی وب سایت|آموزش طراحی سایت - آموزش برنامه نویسی
ITTutorial.ir | آموزش طراحی وب سایت ,فتوشاپ
طراحی وب - آموزش طراحی صفحات وب
آموزش طراحی سایت | ساخت وب سایت رایگان - سایت ساز
آموزش و طراحی سایت
Webnology | پایگاه اختصاصی آموزش طراحی سایت
آموزش طراحی وبسایت: ایران سرزمین
وبسایتها | آموزش جامع و تخصصی طراحی سایت
3 روش آموزش طراحی وبسایت

آموزش طراحی سایت از طریق کلاس های آموزشی
این مورد را زیاد توصیه نمی نمایم زیرا باعث می شود شما در یادگیری های آتی خود وابسته به استاد خود باشید ولی اگر به هر جهت با توجه به روحیه خود تشخیص می دهید می توانید در کلاس های آموزشی معتبر شرکت نمایید. این کار را با پرس و جو از دوستان و آشنایان انجام دهید. معتبر ترین موسسه آموزشی که اینجانب توصیه می کنم کلاس های طراحی وب مجتمع فنی تهران می باشد.

آموزش طراحی وب از طریق کتاب
بنده کار طراحی وب را با یک کتاب آموزشی فرونت پیج در 24 ساعت شروع کردم. یادگیری طراحی وب از طریق کتاب باعث می شود شما برای یادگیری های موارد به استاد خود متکی نباشید و موارد را از کتاب به راحتی آموزش ببینید. کتاب های مختلفی در زمینه های مختلف آموزش طراحی سایت وجود دارند در هر موردی بهترین کتاب را از طریق پرس و جو از آشنایان و گشت و گذار در اینترنت تهیه نموده و کار یادگیری طراحی سایت را شروع نمایید. 3 روش آموزش طراحی وبسایت

3 روش آموزش طراحی وبسایت

در ایران یادگیری موارد مورد زیر برای طراحان وب مورد نیاز است، در صورتی که بخواهید یک طراح وب کامل باشید می بایست تمام موارد زیر را به همراه زیر شاخه های آن آموزش دیده باشید:

photoshop , flash , frontpage , dreamweaver , expression web, css , html , javascript , php , asp.net , asp

نویسنده این مقاله Ahmad Balavipour می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.
3 روش آموزش طراحی وبسایت
منبع:sitedesign.joomir

طراحی ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو
ریسپانسیو، از لغت Responsive، به معنای پاسخگو و مسئولیت پذیر گرفته شده است. در حوزه وب و طراحی وب سایت، ریسپانسیو (Responsive) یا واکنش گرا، اصطلاحا به وب سایتی گفته می شود که قادر است بر حسب اینکه چه دستگاهی را کاربر در حال استفاده از آن است، از خود واکنش نشان دهد. بعنوان مثال، سایتی که قادر است روی تمام نمایشگرها از خود واکنش نشان دهد و بخوبی نمایش داده شود را اصطلاحا ریسپانسیو گویند. سایت های ریسپانسیو قادرند به طول و عرض صفحه نمایش هر کاربر، نوع دستگاه استفاده شده توسط کاربر (دسکتاپ، موبایل، تبلت) و یا انواع مختلف سیستم عامل ها (Windows، Linux، Android، و iOs) از خود واکنش نشان داده و به خوبی نمایش داده شود.
چطور می توان یک سایت ریسپانسیو طراحی کرد؟

این سئوالی است که ممکن است شما را به خواندن این مطلب دعوت کرده باشد. برای آنکه وب سایت شما، ریسپانسیو باشد، اولین گام تعریف تگ viewport در هدر صفحات سایت تان است. همچنین بسیاری از کتابخانه های استاندارد نظیر bootstrap وجود دارند که به شما در طراحی صفحات ریسپانسیو، کمک خواهند کرد. همچنین CSS3، امکاناتی را برای طراحان وب فراهم نموده است که آنها قادر خواهند بود تا استایل های مورد نیاز برای صفحات وب را بر حسب عرض صفحه نمایش کاربر تعریف نمایند.

بعنوان مثال، شما می توانید با دانستن این موضوع که عرض های کوچکتر از 380 پیکسل، بعنوان نسخه موبایل وب سایت در نظر گرفته می شود، برخی از CSS های خود را برای نسخه موبایل، طراحی نمایید و یا برای عرض های بین 1024 پیکسل و 720 پیکسل، که بعنوان نسخه تبلت در نظر گرفته می شود و همچنین برای عرض های بزرگتر از 1024 پیکسل، که بعنوان نسخه دکستاپ در نظر گرفته خواهد شد.
آیا داشتن نسخه موبایل یا داشتن طراحی ریسپانسیو، لازم است؟

با توجه به آنکه بیش از 2 سوم از کاربران اینترنتی، از موبایل یاگوشی های هوشمند برای گشت و گذارهای اینترنتی خود استفاده می کنند، لزوم داشتن نسخه موبایل برای وب سایت تان، یک امر حیاتی است. شما لازم است تا حداکثر رضایت کاربران خود را فراهم نمایید. و بدون داشتن نسخه موبایل برای وب سایت، شما قادر نخواهید بود تا بیش از یک سوم از کاربران خود را راضی نگه دارید.